Nabór wniosków prowadzony będzie w terminie od dnia 26.06.2020r. do odwołania
Uwaga!
Przed wypełnieniem wniosku należy szczegółowo zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o udzielanie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników"
Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej może otrzymać przedsiębiorca będący osobą fizyczną niezatrudniający pracowników, który wykaże spadek obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim.
Wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 31 grudnia 2019 roku i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku
Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
- o co najmniej 30% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
- o co najmniej 50% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
- o co najmniej 80% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie.
Dofinansowanie będzie mogło być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące i będzie wypłacane w okresach miesięcznych.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do prowadzenia działalności gospodarczej przez okres dofinansowania.
Wnioski można składać:
1. Drogą elektroniczną – w tym celu należy:
- wejść na portal www.praca.gov.pl zakładka „Tarcza antykryzysowa";
- wybrać opcję „Wniosek o dofinanoswanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników (PSZ-DKDG)";
- pobrać „Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych, Wnioskiem i Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19"
- wybrać z listy jako adresata wniosku „Powiatowy Urząd Pracy w Łowiczu "
- dalej postępować zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na stronie.
Złożenie wniosku w formie elektronicznej, pod warunkiem posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, nie wymaga wizyty osobistej w urzędzie – dlatego rekomendujemy, aby cały proces ubiegania się o dofinansowanie odbywał się zdalnie.
2. W formie papierowej – w tym celu należy:
- wydrukować 2 egzemplarze „Umowy o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych, Wnioskiem i Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19"– podpisać Umowę, wypełnić i podpisać Wniosek o udzielenie dofinansowania, wypełnić i podpisać Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc (…);
- złożyć przygotowany komplet dokumentów w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Łowiczu, ul. Stanisławskiego 28, 99-400 Łowicz lub wysłać pocztą na wskazany adres.
Uwaga!!!
Obowiązują jedynie załączniki znajdują się tutaj
Podstawa prawna:
Art. 15 zzc ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 374, z późn. zm.).