Uwaga!!!
Nabór wniosków prowadzony będzie w terminie od 22.05.2020 r. do 05.06.2020 r.
Wnioski składane poza terminem naboru nie będą rozpatrywane.
Przed wypełnieniem wniosku należy szczegółowo zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego"
Wniosek o udzielenie dofinansowania należy złożyć do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na swoją siedzibę w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.
Podmiotem uprawnionym są organizacje pozarządowe (np. fundacje, stowarzyszenia) oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, np. kościelne osoby prawne, kluby sportowe.
Wsparcie przysługuje na okres do 3 miesięcy, a jego wartość uzależniona jest od wartości spadku przychodów z działalności statutowej, rozumianego jako stosunek łącznych przychodów z działalności statutowej w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy, liczonych nie wcześniej, niż od dnia 1 stycznia 2020 r.
W przypadku spadku przychodów z działalności statutowej o:
- co najmniej 30% – wsparcie może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika;
- co najmniej 50% – wsparcie może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika;
- co najmniej 80% – wsparcie może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika.
Podmiot nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Dofinansowanie powinno być przeznaczone na koszty wynagrodzeń pracowników i/lub należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne. Środki wydatkowane niezgodnie z przeznaczeniem podlegają zwrotowi bez odsetek.
Wnioski można składać:
1. Drogą elektroniczną - w tym celu należy:
- wejść na www.praca.gov.pl zakładka „Tarcza antykryzysowa";
- wybrać opcję „Wniosek organizacji pozarządowej o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne";
- wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Łowiczu" i przejść do edycji wniosku;
- dalej postępować zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na stronie;
- PAMIĘTAĆ, by do wniosku wypełnianego elektronicznie dołączyć następujące dokumenty: umowę o przyznanie dofinansowania, formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19, kalkulator spadku obrotów oraz z kalkulator dofinansowania, oświadczenia organizacji pozarządowej o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca za który dofinansowanie jest wypłacane, zestawienia źródeł finansowania umowy.
Złożenie wniosku w formie elektronicznej, pod warunkiem posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, nie wymaga wizyty osobistej w urzędzie dlatego rekomendujemy, aby cały proces ubiegania się o dofinansowanie odbywał się zdalnie.
2. W formie papierowej – w tym celu należy:
- wydrukować 2 egzemplarze Umowy o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19- zaparafować wszystkie strony i czytelnie podpisać obydwa egzemplarze ww. umowy i Klauzulę informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych;
- wydrukować Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19 – wypełnić wniosek i podpisać;
- wydrukować 1 egzemplarz Formularza informacji dot. pomocy publicznej – wypełnić formularz i podpisać;
- pobrać, a następnie wypełnić Kalkulator spadku obrotów oraz Kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne (załącznik nr 2 do Wniosku).
- wydrukować 2 egzemplarze Oświadczenia organizacji pozarządowej o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca, za który dofinansowanie jest wypłacane zgodnie z wymogiem wskazanym w art. 15zze ust. 7 oraz ust. 8 ustawy (załącznik nr 2 do Umowy) – oba egzemplarze dołączyć do umowy;
- wydrukować 2 egzemplarze Zestawienia źródeł finansowania umowy (załącznik nr 3 do Umowy) – podpisać Klauzulę dot. przetwarzania danych osobowych i oba egzemplarze dołączyć do umowy;
- komplet dokumentów: (umowa – 2 egzemplarze, wniosek o udzielenie dofinansowania – 1 egzemplarz, formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc (…) –1 egzemplarz, wydruk Kalkulatora spadku obrotów oraz Kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne (załącznik nr 2 do Wniosku) - 1 egzemplarzu, oświadczenia organizacji pozarządowej o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca, za który dofinansowanie jest wypłacane – 2 egzemplarze, zestawienia źródeł finansowania umowy – 2 egzemplarze) - złożyć w siedzibie Powiatowym Urzędzie Pracy w Łowiczu, ul. Stanisławskiego 28, 99-400 Łowicz
UWAGA!!! Obowiązują jedynie załączniki znajdujące się tutaj
Podstawa prawna:
Art. 15 zze ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 374, z późn. zm.).