Nabór wniosków prowadzony będzie w terminie od 16.06.2020 r. do 30.06.2020 r.
Uwaga!
Przed wypełnieniem wniosku prosimy szczegółowo zapoznać się z „Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy".
- Wniosek o udzielenie dofinansowania należy złożyć w Powiatowym Urzędzie Pracy właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce wykonywania pracy przez pracowników w formie elektronicznej korzystając z serwisu https://praca.gov.pl w zakładce "Tarcza antykryzysowa".
Rekomendujemy aby cały proces ubiegania się o dofinansowanie odbywał się zdalnie, bez potrzeby wizyty w urzędzie.
- Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych o co najmniej: 30%, 50% lub 80%. Spadek obrotów rozumiany jest jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym w wybranych 2 kolejnych miesiącach (miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych) po 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku w stosunku do analogicznego okresu z 2019 r.
- Wsparcie może zostać przyznane od dnia złożenia wniosku na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
- co najmniej 30% - w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę , powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika,
- co najmniej 50% - w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę , powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika,
- co najmniej 80% - w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę , powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika,
- Pracodawca jest obowiązany do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych wsparciem przez okres dofinansowania
- Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych
- Dofinansowanie powinno być przeznaczone na koszty wynagrodzeń pracowników i/lub należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne. Środki wydatkowane niezgodnie z przeznaczeniem podlegają zwrotowi bez odsetek.
Wnioski można składać:
1. Drogą elektroniczną - w tym celu należy:
- wejść na portal praca.gov.pl / tarcza antykryzysowa
- wybrać opcję „Wniosek przedsiębiorcy o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne" ( PSZ-DKWP)
- wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Łowiczu";
- dalej postępować zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na stronie;
- PAMIĘTAĆ, by do wniosku wypełnianego elektronicznie dołączyć następujące dokumenty: umowę o przyznanie dofinansowania, formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19, kalkulator spadku obrotów oraz z kalkulator dofinansowania, oświadczenia mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca za który dofinansowanie jest wypłacane, zestawienia źródeł finansowania umowy.
- zapoznać się z zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małego i średniego przedsiębiorcy znajdującymi się poniżej;
- wydrukować 2 egzemplarze umowy o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 - zaparafować wszystkie strony i czytelnie podpisać obydwa egzemplarze ww. umowy i klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych;
- wydrukować wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 – wypełnić wniosek i podpisać;
- wydrukować 1 egzemplarz Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (załącznik nr 1 do wniosku) – wypełnić formularz i podpisać;
- pobrać, a następnie wypełnić Kalkulator spadku obrotów oraz Kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne (załącznik nr 2 do wniosku). Po wypełnieniu Kalkulator wydrukować i dołączyć do wniosku;
- wydrukować 2 egzemplarze oświadczenia mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca, za który dofinansowanie jest wypłacane zgodnie z wymogiem wskazanym w art. 15zzb ust. 7 oraz ust. 8 ustawy (załącznik nr 2 do umowy) – obydwa egzemplarze dołączyć do umowy;
- wydrukować 2 egzemplarze zestawienia źródeł finansowania umowy (załącznik nr 3 do umowy) – podpisać klauzulę dotyczącą przetwarzania danych osobowych i obydwa egzemplarze dołączyć do umowy;
- komplet dokumentów (umowa – 2 egzemplarze, wniosek o udzielenie dofinansowania – 1 egzemplarz, Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc (…) –1 egzemplarz, wydruk z kalkulatora spadku obrotów oraz z kalkulatora dofinansowania – 1 egzemplarz, oświadczenia mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca, za który dofinansowanie jest wypłacane – 2 egzemplarze, zestawienia źródeł finansowania umowy – 2 egzemplarze) - złożyć w siedzibie Powiatowym Urzędzie Pracy w Łowiczu,
Podstawa prawna:
Art. 15 zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 374, z późn. zm.).
Więcej informacji o wybranej formie pomocy można znależć tutaj