Program Interreg Region Morza Bałtyckiego 2021-2027

Print Drukuj

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej ogłosiło nabory w programie Interreg Region Morza Bałtyckiego na lata 2021-2027. Trwa nabór na projekty małe od 25 marca do 8 października, koncentrujący się na wspieraniu rozwoju małych miejscowości i obszarów wiejskich. Organizacje zainteresowane prowadzeniem projektów muszą do 5 czerwca złożyć pomysł na projekt (PIF) do Wspólnego Sekretariatu.

Na stronie programu dostępne są wzory PIF oraz niezbędne dokumenty. Wspólny Sekretariat organizuje szkolenia online, które pomogą w przygotowaniu wniosków oraz budżetu projektu małego, zaplanowane na 10 i 11 czerwca. Drugi nabór dotyczy platform projektów, trwający od 21 maja do 20 listopada, dedykowany beneficjentom już zrealizowanych projektów unijnych.

Pozwoli to na tworzenie miejsc, gdzie organizacje mogą wymieniać pomysły na rozwiązanie wspólnych problemów. W naborze mogą uczestniczyć także partnerzy innych programów, w tym Horyzont Europa i krajowe programy współfinansowane z EFS+ i EFRR. Tematyka platform powinna obejmować m.in. innowacje społeczne oraz zrównoważoną transformację.

Spotkanie online o platformach zaplanowano na 4 lipca, gdzie omówione zostaną szczegóły dotyczące naboru. Program wspiera także tworzenie międzynarodowych partnerstw poprzez platformę, na której użytkownicy mogą przedstawiać lub dołączać do projektów.

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej informuje w sprawie naboru w programie Interrego Region Morza Bałtyckiego.

W programie Interreg Region Morza Bałtyckiego 2021-2027 trwają obecnie 2 nabory.

  1. Nabór na projekty małe (25 marca – 8 października br.)
  • Program poszukuje w szczególności projektów wspierających rozwój małych miejscowości, obszarów wiejskich oraz terenów, w których lokalna społeczność mierzy się z wyzwaniami społecznymi i gospodarczymi.
  • Ważna data! Do 5 czerwca, wszystkie organizacje, które chcą być liderem, muszą złożyć pomysł na projekt (PIF – Project Idea Form) do Wspólnego Sekretariatu. Bez tego nie będzie możliwe złożenie wniosku.

Wzór PIF oraz inne niezbędne dokumenty znajdują się na stronie programu.

  • Wspólny Sekretariat organizuje niebawem szkolenia online:
    • 10 czerwca o tym jak dobrze napisać wniosek o dofinansowanie projektu małego (REJESTRACJA)
    • 11 czerwca o tym jak skonstruować budżet małego projektu (REJESTRACJA)
  1. Nabór na platformy projektów (21 maja – 20 listopada br.)
  • Nabór jest dedykowany beneficjentom realizowanych/już zrealizowanych projektów współfinansowanych ze środków unijnych.

Dzięki współpracy tych beneficjentów, może powstać miejsce, w którym zostaną zgromadzone różne pomysły na rozwiązanie danego problemu, a organizacje zmagające się z tym problemem, otrzymują dostęp do gotowych rozwiązań.

  • Nabór został ogłoszony w ramach programu Interreg Region Morza Bałtyckiego, ale do udziału w naborze zaproszeni są m.in. partnerzy innych programów Interreg, Horyzont Europa, programu LIFE, czy też beneficjenci krajowych i regionalnych programów współfinansowanych z EFS+ i EFRR.
  • Platformy powinny dotyczyć jednego z tematów: odporne i inteligentne terytoria, innowacje społeczne dla zrównoważonej transformacji, zamknięty obieg wody i składników odżywczych, bezpieczna nawigacja morska, cyrkularne systemy żywnościowe lub wdrożenie alternatywnych paliw. Więcej informacji znajduje się w ogłoszeniu o naborze. Więcej informacji o naborze
  • 4 lipca odbędzie się spotkanie online o platformach, które organizuje Wspólny Sekretariat programu (REJESTRACJA)

W ramach programu, funkcjonuje platforma, która ma na celu ułatwić tworzenie partnerstw międzynarodowych. Na platformie należy założyć konto i opisać swój pomysł na projekt lub dołączyć do już istniejącego pomysłu.

Informacje o publikacji dokumentu